Hemstädning för dig som privatperson.
Lämna städningen till oss
Hemstädning i Stockholm
Städning kan vara svårt att ta tag i, ansträngande och det tar framför allt mycket tid. Dock gillar de allra flesta av oss att komma hem till ett rent och fräscht hem. Det kan kännas jobbigt för många att lyckas hålla rent och fint hemma samtidigt som man skall sköta sitt jobb. Ta hand om familjen så sköter vi städningen åt er.
Hur blir du kund hos oss?
1.
Vi börjar alltid med ett hembesök. Då kommer vi hem till dig för att prata om vilken, och hur mycket, städning du behöver hjälp med. Hembesöket är alltid kostnadsfritt och du förbinder dig inte till något.
2.
Efter hembesöket dokumenterar vi ditt hem i en städbeskrivning, så att vi kan utföra städningen som du vill ha den, varje gång.
3.
När du valt att bli kund hos oss så kommer vi överens om antal timmar och vilken veckodag du vill att vi ska komma.
4.
Vid start får du ett städpaket med microtrasor och moppskaft. Våra städmedel som är märkta med Bra miljöval och fylls på när de tar slut. Vi använder din egen dammsugare.
5.
Vi inleder din regelbundna hemstädning med en grundlig startstädning.
Vad ingår i hemstädning?
Vår hemstädning utförs enligt en checklista för att alltid säkerställa det bästa resultatet. Du kan naturligtvis erhålla din hemstädning med speciella önskemål i händelse av att checklistan resp. tilläggs-tjänster inte är tillräckliga för dina behov.
- Glas avfläckas samtliga speglar putsas
- Dammsugning av golv, lister, mattor samt stoppade och klädda möbler
- Strömbrytare avtorkas
- Kontakter avtorkas på utsidan
- Hyllor dammas
- Dammtorkning av fönsterbrädor och alla fria ytor
- Borttagning av fläckar på dörrar och karmar
- Tavelramar och hängande väggdekorationer i ståhöjd dammas av
- Lampskärmar i arbetshöjd dammas av
- Snickerier avfläckas
- Bord avtorkas
- Stolar avtorkas, inklusive ben
- Väggprydnader dammas horisontellt
- Små mattor tas ut och skakas
- Golv fuktmoppas (om golvmaterialet tål fuktmoppning)
- Tömning av papperskorgar
- Torkning av fläckar på badrumsskåp och vitvaror
- Badkar invändigt samt synlig utsida
- Kakel och/eller väggar avfläckas vid behov
- Duschkabin, glas och lättåtkomliga skarvar
- Speglar avfläckas
- Tvättmaskin synlig utsida/glaslucka
- Sanitära enheter rengörs
- Torktumlare/synlig utsida, filter dammsugs
- Blandare avtorkas
- Botten på torkskåp dammsugs/torkas av
- Garderober & övriga områden
- Golv dammsugs & fuktmoppas
- Golvskenor till garderober dammsugs
- In- och utvändig rengöring av utrymme där sopor förvaras
- Köksbänk, diskbänk, spis och kakelvägg rengörs
- Avtorkning av fläckar på fläkt ej filter, köksluckor och utsidan av vitvaror
- In och utvändig rengöring av mikrovågsugn
- Handtag avtorkas
- Kyl/frys synlig utsida
- Diskmaskin utsida, kant på insidan
- Blandsopor/kompost töms och kastas
- Diskbänk/diskho avtorkas
- Torkar av övriga köksredskap (t.ex. kaffebryggare, brödrost, mixer)
- Golv fuktmoppas (om golvmaterialet tål fuktmoppning)
- Golv dammsugs & fuktmoppas
- Golvskenor till garderober dammsugs
- Sänggavel dammsugs/avtorkas
- Torkar damm på alla bords- och arbetsytor (så högt städaren når)
- Dammsuger golv och mattor
- Fuktmoppar golvet (om golvmaterialet tål fuktmoppning)
- Tvättar speglar och andra glasytor (utom fönster)
Inga bindningstider
På TimeOut Service är vi övertygade om att nöjda kunder fortsätter att använda våra tjänster. Därför har vi inga bindnings- eller uppsägningstider. Så länge du vill att vi fortsätter att städa ditt hem så gör vi det – när du behöver avsluta eller pausa tjänsten så gör vi det direkt.
Nöjd Kund-garanti
Snabb kundservice
Ingen bindningstid
Samma städerska
Tilläggstjänster
Hos oss på Timeout service är det också möjligt för dig att lägga till tilläggstjänster som inte ingår i standardpaketet för Hemstädning. Ställ samman de extratjänster du är intresserad av och så återkommer vi med en offert. Som existerande kund får du fördelaktiga erbjudanden på samtliga tilläggstjänster.
Här är de vanligaste tilläggen våra kunder väljer till i sin hemstädning:
- Bädda sängar med nya sängkläder
- Tvätt/strykning/ vikning
- Fönsterputsning
- Plocka ihop leksaker
- Hänga upp nya gardiner
- Rengöring av ugn
- Vattna blommor
- Slänga skräp på återvinningen
- Göra ren insida i kylskåp
- Handdiska och torka
- Vattning av blommor
- Matt - och möbeltvätt
Tidsuppskattning
KVM
1-50
51-85
86-170
171-225
VARJE VECKA
3 tim
3-4 tim
4-5 tim
5-6 tim
VARANNAN VECKA
3 tim
3-4 tim
4-5 tim
6-7 tim
Liten 60–79 kvm
Antal timmar 3 tim/tillfälle
Varje vecka 185 kr/h
Varannan vecka 190 kr/h
Var fjärde vecka 215 kr/h
Månadskostnad exp.3 timmar/tillfälle
Varje vecka 2 405 kr/mån
Varannan vecka 1 235 kr/mån
Var fjärde vecka 645 kr/mån
- Inkl. Moms
- Inkl. Redskap + material
- Inkl. Resa
- Inkl. Rut-avdrag
Medium 80–119 kvm
Antal timmar 3,30–4 tim/tillfälle
Varje vecka 180 kr/h
Varannan vecka 180 kr/h
Var fjärde vecka 215 kr/h
Månadskostnad exp. 4 timmar/tillfälle
Varje vecka 3 120 kr/mån
Varannan vecka 1 560 kr/mån
Var fjärde vecka 860 kr/mån
- Inkl. Moms
- Inkl. Redskap + material
- Inkl. Resa
- Inkl. Rut-avdrag
Vid beställning varje vecka eller varannan vecka så bjuder vi på fönsterputs 1 gång/år.
Stor 151–235 kvm
Antal timmar 5–6,30 tim/tillfälle
Varje vecka 180 kr/h
Varannan vecka 180 kr/h
Var fjärde vecka 215 kr/h
Månadskostnad exp.5 timmar/tillfälle
Varje vecka 3 900 kr/mån
Varannan vecka 1 950 kr/mån
Var fjärde vecka 1075 kr/mån
- Inkl. Moms
- Inkl. Redskap + material
- Inkl. Resa
- Inkl. Rut-avdrag
Vid beställning varje vecka eller varannan vecka så bjuder vi på fönsterputs 1 gång/år.
Att tänka på inför varje städning
För att du ska få ut mesta möjliga av den tid du köper rekommenderar vi att du:
- Plocka undan leksaker, kläder etc så att vi kommer åt ordentligt.
- Ser till så att det går att komma åt alla utrymmen som ska städas. Flyttar på större saker som står i vägen. Ser till att alla utrymmen är olåsta.
- Plockar undan saker som står framme i kök och badrum, det sparar tid
- Byt dammsugarpåsen om det behövs.
Priser
Så här räknar vi:
En lägenhet på 101 kvm städas varannan vecka i 4 timmar, (4 timmar * 180 kr per timme * 26 tillfällen per år / 12 månader) vilket blir en fast kostnad på ca 1 560 kr/mån och ryms i RUT-reglerna.
Frågor och svar
Våra vanligaste frågor om hemstädning.
Ja, du får använda RUT-avdrag som skattebetalande privatperson som är minst 18 år vid beskattningsårets utgång. Du behöver vara bosatt i Sverige och vara helt eller delvis bosatt i bostaden där tjänsten utförs. Dödsboet kan bara få RUT-avdrag på uppdrag som har utförts före dödsfallet. Efterlevande familj kan inte få RUT-avdrag för arbete som har utförts i förälders bostad efter dödsfallet. Läs mer här.
Ni behöver inte göra någonting, för privatpersoner skickar vi alltid en faktura med RUT- avdraget förberett. I de fall då ni ej vill/kan utnyttja ert RUT- avdrag betalar ni helt enkelt hela beloppet varpå vi ej begär någon utbetalning från skatteverket.
Vi brukar alltid boka in ett hemstädsmöte innan första städtillfället. Det är ett perfekt tillfälle för en nyckelkvittering och larmvisning. När vi väl har mottagit nyckeln förvaras dessa inlåsta i ett kassaskåp.
Vår personal kontrolleras mot polisens belastningsregister samt undertecknar avtal om tystnadsplikt. Bär alltid Time Out Service AB uniform och har företagslegitimation.
Plocka undan leksaker, kläder och andra lösa föremål, för att förenkla städningen. Se till att arbetsbänkar och diskbänk är fria så att de går att rengöra.
Ja, med oss är det alltid samma person som kommer, utom vid sjukdom eller semester. Då skickar vi en vikarie istället.
Nej, om du garanterar att alltid vara hemma när städningen påbörjas och avslutas behöver vi ingen nyckel.
Nej, Vid start får du ett städpaket med microtrasor och moppskaft. Våra städmedel som är märkta med Bra miljöval och fylls på när de tar slut. Vi använder bara din dammsugare.
Timeout Service AB är ansvarsförsäkrad upp till 10 miljoner. Om det skulle visa sig att skadan uppkommit genom att vi har varit oaktsamma står vi självklart för kostnaden. Visar det sig att skadan uppstått p.g.a. fel eller brist på information från kundens sida eller tredje part ansvarar vi inte för skadan.
Vi skickar faktura via e-post vilket är kostnadsfritt. Vanlig post har 35 kr i administrationsavgift. Betalningsvillkoren är 10 dagar, om inget annat avtalats. Vi administrerar ditt RUT-avdrag utan extra kosnad.
OM TIMEOUT SERVICE
Vi utför våra tjänster i rätt tid, på rätt sätt och enligt överenskomna villkor
Timeout Service AB är familjeägd företag. Vi har resurser, metoder och kompetens för att utföra alla typer av professionella städ och fönsterputs tjänster. Vi har 32 års erfarenhet i bagaget. Vi gör vårt bästa för att skapa förutsättningar till miljöförbättring. Utveckling av miljöpolicy sker ständigt och det är ett arbete som aldrig är ändlig.
Inget uppdrag är för stort eller för litet för oss. Vi prioriterar kvalitet och vill ge våra kunder den bästa tänkbara service på utfört uppdrag motsvarar dina förväntningar.
TIMEOUT SERVICE AB
Kontakta oss
Vill du få svar på en fråga eller beställa en tjänst? Du kan kontakta oss via e-post, telefon eller Facebook.
Våra öppettider är helgfria vardagar måndag-fredag 08:00 – 17:00