Golvvård i Stockholm

Vi gör era golv skinande rena.

Time Out Service AB erbjuder ett komplett golvvårdsprogram för alla typer av golv. Under 35 års erfarenhet av golvvård har vi utvecklat egna metoder inom golvvård och de gör att vi kan minska kundens kostnader enormt samt höja kvaliteten och livslängden på golven. Vårt golvvårdsteam har både kunnandet och rutiner från tusentals kvadrat av golvvård och är special utbildade med kurser nom våra egenutvecklade metoder och rengöringstekniker.

Boka ett kostnadsfritt kundbesök då vår kundansvarig kommer och bedömer vilket behov Ditt golv har.

Vi har lång erfarenhet av golvvård på de flesta typer av golv. Golvet är den yta som slits mest. Vi ser till att du får ett golv som håller länge, blir snyggt och lättstädat. Vi ser till att ditt nya golv håller länge och ditt gamla golv får ett ”ansiktslyft”. Vi utför golvvård i hela Stor Stockholm.

Hur går det till?

Vi börjar alltid uppdraget med en golvbesiktning och behovsanalys varefter vi upprättar ett komplett golvvårdsprogram med kontinuerligt underhåll, självklart i samråd med kunden. Resultatet blir att du med vår golvbehandling får ett slitstarkt golv som besparar dig både tid och pengar.

  • Torrmoppar bort lös smuts
  • Doserar grovrent i kallt vatten
  • Lägger ut lösningen på golvet med en svabb eller en kombiskurmaskin
  • Låter lösningen verka
  • Skurar golvet med en singelskur, eller kombiskurmaskin. Använder erforderlig rondell
  • Suger upp med en våt sug eller kombiskurmaskin
  • Fuktsvabbar golvet med rent, kallt vatten
  • Applicerar 2 till 3 lager topp-polish
  • Torktiden ca 30–60 min mellan lagren
  • Applicerar 3 till 4 lager grund/topp-polish
  • Torktiden ca 30-60 min mellan lagren
  • Torrmoppar bort lös smuts.
  • Gör ett doseringstest på en dold yta för att undvika färgförändringar på golvytan och för att finna rätt dosering.
  • Blandar polish bort medel efter den anpassade doseringen.
  • Svabba ut polishbortlösningen.
  • Låter lösningen verka ca 5-10 min.
  • Skurar golvet med singelskurmaskin. Använder erforderlig rondell.
  • Suger upp med våt sug.
  • Sköljer golvet med en svabb med rent kallt vatten.
  • Kontrollerar golvets PH-värde. Om värdet är fel sköljs golvet igen.
  • Där efter lägger vi polish eller vax efter
  • Applicerar 4 till 6 lager grund/topp-polish
  • På sugande golvmaterial appliceras porfyllning innan topp-polishen
  • Torktiden ca 30 min mellan lagren.

Hur ofta bör golvet vårdas?

Detta beror helt på slitage eller golv typ. Man brukar säga att ett golv bör vårdas minst en gång per år. Sedan finns det några faktorer som påverkar ytan som till exempel slitage.

Golvtyper som vi behandlar är:

Boka golvvård hos oss

Vi har den kompetens som krävs för att på rätt sätt och med rätt metod ta hand om alla typer av golv och golvmaterial – hårda som mjuka. Vi använder oss av den senaste tekniken och använder även miljömärkta produkter. Kontakta oss redan idag och begär en kostnadsfri offert. Vi ser fram emot att hjälpa dig!

FRÅGOR OCH SVAR

Våra vanligaste frågor om golvvård för företag.

Nej, golven blir inte hala, optimalt halkskydd i toppskiktet minimerar halkolyckor.

Ofta genomförs detta när kontoret är stängt under kvällstid, nattetid eller helg. Det är ofta långa torktider och då behöver vi tid för att leverera ett bra resultat. Är det stora ytor kan vi göra det i omgångar eller att man utför det på sommaren under semestern vilket är vanligt.

Det beror på typ av golv och hur pass utsatta de är för slitage. Innan vi börjar med behandling gör vi alltid en ordentlig golvbesiktning och därefter tar vi fram en behovsanalys.

Vi fakturerar med 30 dagars betalningsvillkor via epost.

 

Vid avbokning tidigare än 72 timmar (helg ej inräknat) före avtalat städtillfälle har kunden rätt till avbokning utan kostnad notera att andra villkor gäller som avtalskund. Vid avbokning senare debiteras kunden fullt pris.

Ja, vi står för samtliga materiall och redskap.

Timeout Service AB är ansvarsförsäkrad upp till 10 miljoner. Om det skulle visa sig att skadan uppkommit genom att vi har varit oaktsamma står vi självklart för kostnaden. Visar det sig att skadan uppstått p.g.a. fel eller brist på information från kundens sida eller tredje part ansvarar vi inte för skadan.