Flyttstäd i Stockholm.

Lämna städningen till oss


Dags att flytta? Vi hjälper dig.

Fokusera på att komma tillrätta i ditt nya hem. Vårt städteam skurar och skrubbar medan Du hänger upp tavlor, gardiner i din nya bostad!

Flyttstädning är något som måste bli gjort grundligt och fackmannamässigt. När man ska flytta ut från ett boende så måste man oftast lämna det flyttstädat och detta brukar stå i köpekontraktet mellan köpare och säljare. Vi arbetar enligt mäklarsamfundets riktlinjer för hur en flyttstädning ska utföras. Vi har en garanti på vårt arbete för din trygghet.

Vi har över 35 års erfarenhet av flyttstädning och för våra kunders trygghet använder vi oss av ett standardavtal med skriftlig garanti. Avtalet utgår från vår erfarenhet av fastighetsägares krav och genomförda städbesiktningar.

Vi samarbetar med Mäklarbyrån NOTAR i Årsta, Älvsjö, och Högdalen; SKB (Stockholms Kooperativa Bostadsförening.) Sedan 2016 har vi städat tusentals kvm åt notar med mycket bra resultat.

Varför måste man flyttstäda?

För den som vill slippa att genomföra flyttstäd vid en flytt finns det två̊ sätt att komma runt det. Det första är att försöka förhandla om avtalet, stryka flyttstädningen och istället erbjuda något annat i gengäld, till exempel en snabbare inflyttning. Det kan dock vara komplicerat, speciellt om du bor i hyresrätt. Det andra alternativet är att anlita en städfirma. Flyttstädning är sällan så dyr som man kan tro, tack vare RUT-avdraget.

Checklista Flyttstädning privat kund

✓ Avtorkning av diskbänk, arbetsbänk, kranar, undersidadiskbänk samt avloppsrör
✓ Avtorkning av kakel ovanför diskbänk/arbetsbänk/spis
✓ Avtorkning av kyl och frys utvändigt och invändigt, även under om möjligt. De måste vara Tömda och avfrostade innan städning påbörjas
✓ Avtorkning av köksskåp, lådor och handtag, inuti om de är tömda
✓ Avtorkning av socklar vid golvet på underskåp och övriga snickerier
✓ Ugnsrengöring samt ugnsplåtar och galler. Spisen dras fram om möjligt och dammsugning och våttorkning görs under och bakom samt avtorkning mellan glas (demontering av kund)
✓ Rengöring av mikro in-och utvändigt
✓ Avtorkning av spiskåpautsida och undersida (ej inuti kan beställes separat)
✓ Rengöring av diskmaskin in och utvändigt, men ej bakom

✓ Avkalkning/rengöring av badkar. Badkar (front demonteras och monteras av kund)
✓ Avtorkning i badrumsskåp
✓ Avtorkning av skåpluckor in/utvändigt samt front till lådor och handtag
✓ Avkalkning/rengöring av duschkabin, duschutrymme, kranar, duschslang/duschmunstycke
✓ Avkalkning och avtorkning av kakel/klinkers (ej mögel). (kan beställas extra)
✓ Avtorkning av vågräta VVS- rör
✓ Rengöring av toalettstol i och utanpå
✓ Avtorkning av handfat inklusive undersida
✓ Avtorkning av väggar i badrum
✓ Avtorkning av krokar, handdukshängare/värmare
✓ Avtorkning in- ut och bakom av torkskåp/tumlare, tvättmaskin och tvättmedelsfack
✓ Rengöring i golvbrunn

✓ Avtorkning med torr trasa av eluttag, strömbrytare, elskåp och fast belysning
✓ Avtorkning av dörr och dörrkarmar, avtorkning dörrhandtag
✓ Avtorkning av element, även borstning bakom
✓ Dammsugning och avtorkning garderober in och utvändigt
✓ Dammsugning av golv, trösklar samt mattor. Våttorkning av golv
✓ Dammsugning och våttorkning av golvlister
✓ Putsning av speglar
✓ Borttagning av spindelväv i tak och väggar
✓ Avtorkning av ledstänger och trappräcken
✓ Sopning/dammsugning samt våttorkning av trappa
✓ Avtorkning utsidaventil
✓ Avtorkning av väggpanel
✓ Avtorkning in- utsidan av entrédörr ✓ Putsning av inglasade dörrar

✓ Putsning av fönster alla sidor. (Standard fönster inåtgående och 4-sidig (2-glas)
✓ Rengöring av fönsterbänkar/brädor, fönsterkarmar, fönster nischar och fönsterbleck OBS! Rengöring av fönsterbleck endast + ute ej vid minusgrader

  • Fönsterputs av 3:e glaset +15 kr/glasruta
  • Utåt öppnade fönster +15 kr/fönster.
  • Fönsterputs av spröjsade rutor +15 kr/fönster
  • Möblerad lägenhet +20% (rengöra möbler)
  • Extra kylskåp +205kr
  • Extra ugn +285 kr/st
  • Fönsterputsning balkong (halvinglasad) +från 250kr
  • Fönsterputsning balkong (helinglasad) + från 350kr
  • Mattvätt & Textiltvätt (länk till mattvätt)
  • Helgersättning: 485 kr inkl. moms efter RUT (gäller lördag/söndag), fastpris. Röda dagar: tillägg 1000kr inkl. moms efter RUT, fastpris

Moment som inte ingår i en flyttstädning men kan beställas separat.

✓ Tvätt av väggar och tak (endast av fläckning av synliga fläckar) Kan beställes separat.
✓ Rengöring av lösa föremål som möbler, garderober och lampor som skall lämnas kvar till inflyttande
✓ Borttagning av krokar efter tavlor, hyllor och dylikt.
✓ Persinntvätt.
✓ Rengöring av vattenlås, inklusive demontering och montering.
✓ Storstädning av balkong. (sopning/Dammsugning av golv och avtorkning av ledstänger ingår.
✓ Städning av garage/vindsutrymme/förråd.
✓ Golvbehandlig så som vaxning eller polering av golv med vax/polish.
✓ Städning av tomt/trädgård.
✓ Användning av skurmaskin vid väldigt smutsigt golv.
✓ Bortforsling av lösa föremål som skall kastas mer skräp än en 30 liters säck
✓ Rengöring av braskamin eller kakelugn.
✓ Putsning av fönster på en höjd högre än 2,3 meter, t.ex. takfönster eller icke öppningsbara fönster utom räckhöjd etc.
✓ Inglasad balkong.
✓ Extra rengöring till följd av rökning inomhus, husdjur och/eller onormalt smutsigt

Att tänka på innan flyttstädningen
Objektet skall vara tömt på bohag och tillhörigheter. Kyl och frys skall vara avstängda och frysen ska vara avfrostad.

Sanering:
Har det rökts i Kundensbostad eller har bostaden inte städats på lång tid eller i övrigt är mycket smutsigt kan flyttstädningen helt eller delvis klassas som sanering och Beställaren ska anmäla dessa förhållanden till oss innan tjänsten påbörjas för prisuppgift. Anser Timeout Service på plats på Objektet att flyttstädningen helt är att anse som sanering ska Timeout service kontakta Kunden och informera Kunden om eventuellt kostnadstillägg.

Garanti och säkerhet: Som kund ska du känna dig säker med oss på Timeout Service AB. Vi lämnar skriftliga garantier på att flyttstädningen har utförts fackmannamässigt och att eventuella Avvikelser framkommer vid slutförandet av städningen. Besiktning sker efter det att arbetet är slutfört. Vi har en garanti på 10 arbetsdagar och åtgärdar eventuella fel som reklameras inom denna period. Vi åtar oss att åtgärda dem snarast och utan extra kostnad. Vår garanti omfattar inte fel som hittas. Efter det att garanti tiden löpt ut. Därför är det bra om ni (eller hyresvärd/köpare) är med vid ombesiktningen och går igenom Städningen med oss. Och vi åtgärdar enbart de brister som påpekades vid den första besiktningen.

Stockholm 2021-12-13

Notars mäklare säger:

Vi har anlitat Timeout Service sedan 2016 både för regelbunden kontorsstädning samt för våra kunders räkning. Vi lägger stor vikt vid vilka vi rekommenderar och samarbetet med Timeout Service har alltid fungerat bra. De har alltid agerat utifrån våra önskemål och är otroligt enkla och flexibla att göra med. Inget uppdrag de åtagit sig har varit för stort eller litet, det levererar bäst kvalitet på alla de arbeten de utför.

Få 10% rabatt på din flyttstädning!

Om du bokar både visningsstädning och flyttstädning hos oss så får du 10% rabatt på din flyttstädning. Vår visningsstädning utförs enligt en checklista för att alltid säkerställa det bästa resultatet. Du kan naturligtvis erhålla din visningsstädning med speciella önskemål i händelse av att checklistan resp. tilläggs-tjänster inte är tillräckliga för dina behov.

Moment som inte ingår i en flyttstädning men kan beställas separat.

Vi vill erbjuda dig som kund ett så bra pris som möjligt. Städning av vissa föremål är därför inte medräknade i standardpriset, utan kan istället läggas till för en liten kostnad. Det kan till exempel röra sig om städning av en inglasad balkong, något som alla inte har. Om du skulle vara osäker på om något ingår så kan du kontakta oss för mer information kring specifika föremål.

Att tänka på inför varje städning

Sanering

Har det rökts i Kundensbostad eller har bostaden inte städats på lång tid eller i övrigt är mycket smutsigt kan flyttstädningen helt eller delvis klassas som sanering och Beställaren ska anmäla dessa förhållanden till oss innan tjänsten påbörjas för prisuppgift. Anser Timeout Service på plats på Objektet att flyttstädningen helt är att anse som sanering ska Timeout service kontakta Kunden och informera Kunden om eventuellt kostnadstillägg.

Garanti och säkerhet

Som kund ska du känna dig säker med oss på Timeout Service AB. Vi lämnar skriftliga garantier på att flyttstädningen har utförts fackmannamässigt och att eventuella Avvikelser framkommer vid slutförandet av städningen. Besiktning sker efter det att arbetet är slutfört. Vi har en garanti på 10 arbetsdagar och åtgärdar eventuella fel som reklameras inom denna period. Vi åtar oss att åtgärda dem snarast och utan extra kostnad. Vår garanti omfattar inte fel som hittas. Efter det att garantitiden löpt ut. Därför är det bra om ni (eller hyresvärd/köpare) är med vid ombesiktningen och går igenom Städningen med oss. Och vi åtgärdar enbart de brister som påpekades vid den första besiktningen.

Varför ska du anlita oss?

Frågor och svar

Våra vanligaste frågor om flyttstädning.

Ja, du får använda RUT-avdrag som skattbetalande privatperson som är minst 18 år vid beskattningsårets utgång. Du behöver vara bosatt i Sverige och vara helt eller delvis bosatt i bostaden där tjänsten utförs. Dödsboet kan bara få RUT-avdrag på uppdrag som har utförts före dödsfallet. Efterlevande familj kan inte få RUT-avdrag för arbete som har utförts i förälders bostad efter dödsfallet.

Ni behöver inte göra någonting, för privatpersoner skickar vi alltid en faktura med RUT- avdraget förberett. I de fall då ni ej vill/kan utnyttja ert RUT- avdrag betalar ni helt enkelt hela beloppet varpå vi ej begär någon utbetalning från skatteverket.

Resa och allmaterial ingår, allt material och redskap ingår i priset, garanti på utfört arbete och RUT administration.

 

Vår personal kontrolleras mot polisens belastningsregister samt undertecknar avtal om tystnadsplikt. Bär alltid Time Out Service AB uniform och har företagslegitimation.

 

Vi rekommenderar att du beställer en flyttstädning 10–15 dagar innan nycklarna överlämnas. Det brukar vara lagom.

Det är vanligt att fundera på̊ exakt vad flyttstädningen kostar. Vårt tips är därför att du använder vår kalkylator, där du kan se priset för att flyttstäda just din bostad.

Nej, vi har med oss all utrustning och rengöringsmaterial.

 

Du behöver inte vara hemma under hela städningen, men vi ser gärna att du finns på plats och släpper in vår städ personal.

 

Det går bra att lämna av nyckel till oss. Man kan lämna av nyckeln samma dag som städningen ske. Om ni säljer bostaden genom NOTAR så kan ni länma nyckarna till Er säljare så hämtar vi från dem.

 

Vi ser till att vi är tillräckligt många på plats för att klara av en fluttstädning på en arbetsdag.

 

Om ni flyttar samma morgon som städning sker vill vi att ni tömmer kök och badrum först så börjar vi städningen där. Eftersom kök och badrummet som tar längre tid att rengöra.

 

Generellt avråder vi dock starkt från att ha flyttstädning och inflyttning samma dag då vi får svårt att garantera bästa städresultat och att alla ytor blir helt städade.

 

Efter att städningen är utförd gäller 10 dagars Nöjd kunds garanti. Framkommer det brister vid besiktningstillfället så åtgärdar vi genast detta.

 
 

Kontakta oss så snart som möjligt för avbokning. Vid avbokning samma dag faktureras hela summan.

 
 
 

Bostaden måste vara tom innan vi kommer. Frysen måste vara av frostad .Stäng av kyl och frys och låt dörrarna stå öppna för vädring. Front till badkar/jacuzzi nedmonteras. Ugnsglas som man måste skruva lös, ska vara borttaget om det ska göras i mellan. Krokar och tavlor och andra upphängningsanordningar bör avlägsnas.

 
 
 
 

Vi skickar faktura via E-post vilket är kostnadsfritt. Vanlig post har 35 kr i administrationsavgift. Betalningsvillkoren är 10 dagar, om inget annat avtalats. Från och med 10 april 2017 går det bra att betala med Swish också. Vi administrerar ditt RUT-avdrag utan extra kosnad.

 
 
 
 
 

Om det är något som vi missat i utförandet kan du alltid ta kontakt med oss så ser vi till att felet avhjälps. Det är viktigt att meddela detta inom 48 timmar efter att städningen är utförd.

 
 
 
 
 

Timeout Service AB är ansvarsförsäkrad. Om det skulle visa sig att skadan uppkommit genom att vi har varit oaktsamma står vi självklart för kostnaden. Visar det sig att skadan uppstått pga. fel eller brist på information från kundens sida eller tredje part ansvarar vi inte för skadan.

 
 
 
 
 
 
 

TIMEOUT SERVICE AB

Kontakta oss

Vill du få svar på en fråga eller beställa en tjänst? Du kan kontakta oss via e-post, telefon eller Facebook.
Våra öppettider är helgfria vardagar måndag-fredag 08:00 – 17:00